Kağıttan Karlı Kasaba



Bu projemi 10marifetin yeni yıl yarışması için yapmıştım. Seçilemedim ama beni oldukça mutlu eden bir proje oldu.

Bu günlerde dışarıda lapa lapa kar yağarken bence bu postu yayınlamak pek uygun olur değil mi?

Kağıt manyaklığımı bilmeyen kalmamıştır. En zahmetsiz herkesin elinde bulunan bir materyal. Kağıt deyip geçmemek lazım ne cevherler içinde saklıdır, yeter ki onu keşfedebilelim.
Ben de bu yıla baktıkça içinizi ısıtacak kağıttan kar yağmış bir kasaba görünümü yaratmak istedim.
Aslında anlatımlı görsellere gerek bile yok yapılan iş oldukça basit nede olsa :)




Öncelikle kendime yapmak istediğim kasabanın bir görselini hazırladım. Ve kalın olabilecek bir A4 kağıda bastırdım (ben 200gr kuşe kağıt kullandım) Kalınlık önemli çünkü maket bıçağı ile oyma işlemi yaparken yırtılmaması ve işimiz bittikten sonra ayakta dengede rahatlıkla durabilmesi için çok önemli.



Oyma işleminizde keskin bir maket bıçağına ve kağıdı keserken bıçak darbelerinin etkisinden korumak için düzgün bir yüzeye ihtiyacınız olacak. Bende kesim matı yoktu bu yüzden evdeki bir tahta levha üzerinde yaptım kesimlerimi.


Görsel bir zenginlik katması için kar yağıyor izlenimini yaratan kar tanelerini de birer birer maket bıçağı ile çıkarıp evdeki vazomun dallarına ipler vasıtasıyla astım. Bunlar da kullandığım kar taneleri…


Hazırlamış olduğumuz kasaba parçalarını ben yaklaşık 4 sayfa hazırlamıştım. Ayakta kalabilmesi için ikiye katlayıp açıyoruz ve dik durmasını sağlıyoruz. Tıpkı açık duran dik bir kitap gibi yani.
Sonra derinlik yaratmak için arkalarına minik mumlar yerleştirdim. Işığı kapadığınız anda oluşan görüntü tüm emeğe değer bence. Ben bu seneki çalışmamı çok beğendim valla (mütevazilik bende ne gezer :P)



Bunlarda gündüz gözüyle çektiklerim



Geçen sene yapmış olduğum noel baba süslerini de ekledim.Noel babaların yapımı için tıklayınız


Ninja Noel Babalar :)



Yorumlar

Popüler Yayınlar