Mutfak Dolabı Yenileme Çalışmam



Beni takip edenler iyi bilirler. Aylar önce baya büyük bir proje ile uğraşıyorum demiştim. Sanırım Nisan Mayıs gibiydi. İşte o günlerde başladım bu projeye bir haftada yarısını tamamladım aslında ama sonra kullandığım malzeme yapı markette bittiği için ve yeniden gelmesini beklediğimden dolayı sekteye uğradı. Sonrada 1 aylık yaz tatili ile tekrar bölündü. Benimde böyle uzayıp giden projelerde hevesim kaçıyor. Bu yüzden 1 kaç ay önce bu projemi bitirdim ama bir türlü yazasım gelmedi içimden sıtkım sıyrılmış olduğu içindir :) Kısmet bu güneymiş.

 
Oturduğumuz evi satın almamızdaki en büyük etken iş yerlerimize olan yakınlığı, hemen oturabilecek durumda olması ve sıfır tamirat gerektirmesiydi. Evi satın aldığımızda hamileydim ve sık sık  hastanede serum yiyip yattığım için hayalimde olan ev döşeme, dekorasyonla ilgili hiçbirşeyi gözüm görmüyordu maalesef. Yeni evimize taşınırken bile ben hastanede serum yiyordum. Eve geldiğimde sağolsunlar eş dost, kayınvalidem herşeyi yerleştirmişlerdi. Bu hamilelik süreciyle birlikte Edizimde doğduktan sonra belli bir sürede anne olma alışma evreleri derken evimle hiç mi hiç ilgilenemedim.  Ama ne zaman blog yazıp birşeyler keşfetmeye başladım, işte akıl almaz ev dönüşüm projelerimde o zaman start almış oldu.

 
Mutfağım iyidi güzeldi ama kırmızı rengin yanındaki bu krem rengi çerçeve beni rahatsız ediyordu. İlerde satarız diye düşündüğümüz içinde tadilat yapmak hele 2 çocukla hiç aklımı kesmiyordu. Ama bu klasik görünümden biraz daha modern görünse fena olmazdı hani. Önce çok düşündüm dolapları boyayımmı? diye ama korktum belki iyi olmazsa elimizdekinden de olmayalım sonra diye. Sonra dcfix yapışkan folyolar geldi aklıma . Yapıştırıp kaplarım beğenmezsem çıkartırım ne olacak dedim. 

 
Aklımdaki konsept kırmızı beyaz renklerde bir mutfaktı. Bu yüzden biri bayrak rengi diğeride beyaz akçağaç görünümlü olan folyoları kullandım. Kırmızı renk son moda parlak görünümünü çok güzel veriyordu, beyaz olanda üstündeki ağaç damar görüntüsü ile gerçek mobilya görünümünü çok iyi yakalıyordu. Kullandığım malzemenin kaliteli olması için özen gösterdim çünkü uzun ömürlü olması önemliydi.
 
Sıra geldi folyo ile mobilya kaplama püf noktalarına. Ben daha rahat çalışabilmek için bütün çekmece yada rafları menteşelerinden çıkarttım. Bu aşamada önemli nokta çıkarttığınız vidaların yerlerini kaybetmeyinki aynı yerlere kolaylıkla takabilesiniz. Tabi kulplarıda çıkartıyoruz.
Çalışmaya başlamadan önce herhangi bir temizlik malzemesiyle yüzeyi bir güzel temizleyin çünkü ufak bir çıkıntı yada toz görünümü bozabiliyor.
Bu aşamadan sonra gerekli olanlar ise cetvel kalem maket bıçağı fön makinesi ve toz bezi. Kaplayacağınız alanı ölçüp ondan biraz daha geniş pay verip folyonuzu kesin. Yapıştırma aşamasında folyoyu yapıştırırken bir yandan toz bezle üstünden silip yapışmasına yardımcı olun. İlk başlarda zorlanabilirsiniz sök çıkar yine yapıştırın sorun olmaz. Daha sonra alıştıkça kendi tekniğinizi yaratıyorsunuz zaten. Folyoyu toz bezi ile yapıştırırken fön makinesi ile yapıştrdığın yerlerin üstüne sıcak hava verin bu folyonun asıl yapışmasını sağlayan şeydir. İlk yaptığınızda az yapıştı dayanıklı değil diye düşünebilirsiniz fakat yapışkan birkaç saat sonra en kuvvetli halini alıp sabitleniyor merak etmeyin.
Yapıştırma işlemini yaparken eğer hava kabarcığı kaldıysa yapmanız gereken şey ise kabarcığın olduğu yere bir iğne batırmak ve fön makinesi ile tekrar bez ile düzleştirmek.
Benim çalışmamı uzatıp oldukça zorlayan taraf ise şuydu. Maalesef mutfak dolaplarım dümdüz değil kenarları çerçeve çıkıntılıydı. Bu yüzden her çerçeveyi ayrıca kes yapıştır iç kısmını kes yapıştır çok çok zorlayıcı oldu. Ama ortaya çıkan neticeyi  gördükçe pes etmedim ve tamamladım sonunda.

 
Bu spot lamba kısımlarını keserkende yukarı bakmaktan boynum ağrıdı :) Çalışmayan spotları yeniledim birde.

Bunlarda çekmecelerin görünümleri.

 
Beyaz akçaağaç görünümünü çektimki mobilya izlenimi verdiği  anlaşılsın diye.

 
Son olarakta dekoratif görüntü için elimde kalan kırmızı folyolardan şeritler kesip duvara yapıştırdım ve mutfağa bir derinlik yaratması için bir kaç ayna yerleştirdim.
Yaklaşık 100-150 tl arası bir masraf oldu benim için ama doğrusu deydi çünkü her gören dolaplarınımı değiştirdin çok beğendik diyor :) 
Ayrıntılı görmek için resimlerin üstüne tıklayabilirsiniz.
 
Not:Bazı kişiler dolapların kaplama olmadığını ve insanları kandırdığımı söylemiş. Beni takip eden herkes 2 çocuklu bir anne olarak bu çalışmaları çocukların uyuma vaktinde yalnız başıma yaptığımı bilir bu yüzden yaparken fotoğralama imkanım olmuyor. İnsanları kandırarak ne gibi bir kar amacı güdmüş olabilirim oda ayrı bir konu. Neyse fazla söze gerek yok. Belki aşağıdaki fotolar biraz yardımcı olur o kişilere inanmaları için.
 
Oğlum geçenlerde bir köşesinden yırtmış yeterince belli kaplama olduğu bence.

 
Buda dolapların içte kalan kısımları eski hali yeterince belli bence.
 
 ESKİ VE YENİ HAL YANYANA
 

Yorumlar

  1. Süpere olmuş. Yine 2 çocuk ile çok iyi bile yapmışsınız tebrikler.
    Güle güle kullanın.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet onlar uyurken 1-2 saat içinde bir dolap kapağı bir çekmece günlerimi aldı. Benim gibi sabırsız ve tez canlı birini zorladı biraz bu yüzden :)

      Sil
  2. Harika olmuş elinize sağlık ve güle güle kullanın...:)

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok hoş. kanıma giriyosunuz ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bende yapsam mı yapmasam mı derken gözümü karartıp yaptım işte :)Teşekkürler...

      Sil
    2. merhaba bende yapmak istiyorum hatta folyoda aldım ve bir çekmece denedim kenar bitişleri için bir videoda küçük parça kesin açık alanlara yapıştırın diyodu öylede yaptım ama çok kötü durdu.siz ek yerlerini kenar bitişlerini nasıl yaptınız...yardımcı olursanız sevinirim

      Sil
    3. tek parça kaplayıp kenarlarımı kestiniz falçatayla

      Sil
  4. GUNAYDINLARRR
    BENDE YENI EVE TASINACAGIMDAN YATAK ODAMDAKI DOLAPLARIN RENGINI DEGISTIRMEYI DUSUNUYORDUM.INTERNETTE DOLASIRKEN SAYFANIZA DENK GELDIM BENCE SIZ FOLYO ILE KAPLAMAMIS BOYAMISSINIZ:-))) MUHTESEM OLMUS HELE 2 COCUKLA BIR ANNE ICIN.ELLERINIZE EMEGINIZE SAGLIK.SIZE BIR KAC SORU SORMAK ISTIYORUM.FOLYOLARI NERDEN ALDINIZ BEN BIR TURLU DENK GELEMEDIM YAPI MARKETLERE BAKTIGIM KADARIYLA.YADA ALIRKEN MOBILYA FOLYOSU DIYEMI SORACAGIM.TABI PARLAK OLMASI BENIM ICIN COK DAHA ONEMLI BULABILIRSEM TABI.YARDIMCI OLURSANIZ COK SEVINIRIM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle yorumlarınız için çok teşekkürler. Ben BAUHAUS dan aldım hep. Kaliteli olanlar orda var genelde. dc-fix diye internetten aratırsanız sanal mağazalardan da bulabilirsiniz ama ben pek tercih etmedim hem kargo masrafı hem de görmem gerekli olduğu için. Biz mobilya için yapışkan folyo diye sorduğumuzda görevli göstermişti yerlerini mağazada size de yardımcı olurlar. Dediğiniz gibi benide bu parlak renkler cezbetti ama bu parlak renklerin büyük ve uzun ebatları pek olmuyor. Bu kırmızılar tek ebattı ve yanlış hatırlamıyorsam 14 lira falandı. 45cm x 2m ebatlarındaydı . Ama internette gördüm daha büyüklerini. Neyse asıl önemli olan kaplayacağınız yerin ebatlarını ölçün ve ne kadar tutacağını hesaplayın derim çünkü sandığınızdan fazla tutabilir:)

      Sil
    2. Merhabalar,
      Biz d-c-fix folyoların ithalatçısıyız ve bu keyifli bloga tesadüfen ulaştık..Ürünlerin tamamını www.heydeco.com adlı web sitemizde görebilir, uygulama videomuzu izleyebilir ve tabii satın alabilirsiniz. Hatta vaktiniz varsa bir kahve içimi uğrayıp tüm çeşitleri depomuzda da görebilirsiniz.
      Sevgiler,
      Heydeco Ailesi

      Sil
    3. Merhaba Oğuz Bey;
      Evet bende doğal olarak bir heydeco üyesiyim zaten. Güzel söz ve dilekleriniz için teşekkürler. Umarım bir çok kişiye hayallerini yaratmalarında yardımcı olabilmişizdir :)

      Sil
  5. Merhaba yaptığınız çalışmayı çok beğendim, etkilendim aynı çalışmayı bende evdeki portmantom da deneyeceğim ama biraz büyük ve yüksek ayrıca spot aydınlatmaları mevcut onların etrafını umarım sizin gibi kusursuz şekilde tamamlarım, ayrıca benim dolap kapaklarım profil kapak dediğimiz ürün grubundan onlar için ayrı bir çalışma yapmam gerekir mi? sizden bu konular için bilgi alabilirsem çok mutlu olacağım... şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Profil kapaklarda da sorun olacağını sanmıyorum.Bence folyoyu almadan önce dolabın ölçülerini alın ne kadara mal olacağını hesaplayın. Birde önce dolabın çok göz önünde bulunmayan yerlerini acemiliğinizi atmak için kullanınki elininiz alışınca göz önünde olan yerlerini daha muntazam yapabilesiniz. Spot ışıklarını yaparken spot çapından daha küçük çapta daire kesinki spotu takarken zaten uygun biçimde fazlalıklar içeri katlanıyor.


















      Sil
  6. Merhaba adım Deniz kendi facem olmadığı için eşimin facesinden yazıyorum dolap kaplamayı yeni keşfedenlerden biriyim benimki de çerçeveli o kısımları nasıl yaptınız bu bir bi de kapaklar yağlandığı zaman silinebiliyormu ayrıca ellerinizi sağlık çok güzel olmuş bende yapmak istiyorum fakat becerememekten korkuyorum sizden bir yorum bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yorumunuz için teşekkürler.Gerçekten çerçeveli dolaplar çok zor oluyor baya bi sabırlı olmanız gerkiyor. Benim kullandığım marka dc fix olduğu için kalite bir marka yağlanmaya temizliğe dayanıklı baya. Ben çalışırken önce çerçeve kısımlarıyla başladım. Uygun ebatlarda folyoyu kestikten sonra uç kenarları verevine kesip öyle yapıştırdım.Yanına gelen parçayıda ona muntazam olarak kesmeniz gerekiyor tabiki bir açıklık kalmaması için. Öncelikle mutfağınızın en göz görünmeyen kısımlarıyla başlayın yaptıkça zaten fikriniz oluşacaktır.

      Sil
  7. Merhaba yine ben Deniz ya benim dolaplarım komple koyu kahve meşe dediklerinden bende kırmızı tonlarında yapmak istiyorum fakat dolabın tamamını kaplama yapmam gerekiyor bu da biraz tuzlu olur gibi geliyor ben sadece kapaklar da düşünüyordum ne yapabilirim bir fikir verebilir misin ayrıca dolapların çerçevesinin içine olabilir mi kahve ile kırmızı gider mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kahverengi ile kırmızı olmaz. En iyisi benim yaptığım gibi beyazı deneyin kahverengi ile en uyumlu olur bence yada krem renk. Mutfağınız ferah ve aydınlanmış olur tabi bu benim şahsi fikrim :)

      Sil
  8. Merhaba yine ben Deniz kusura bakmayın kafanızı ağrıttım ama bu işe başlamadan önce detaylarını tam öğrenmek istiyorum sizin dediğimiz gibi kırık beyaz bir renk aldım kahverengi dolaplar için ama dolabın kapağının içini ve dışını tamamen mi kaplasam yoksa sadece çerçeve bin içini mi kaplasam bilemedim bir de mutfağında renk tonu farklılığı var o yüzden kapakların tamamını kaplamalıyım mı bilmiyorum dolabın altında bardaklık var onu da kaplanan gerekir değil mi yorumunuz için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben içlerini kaplamadım. Folyoyla kaplamadığım bazı yerleri birkaç kat beyaz mobilya boyası ile boyadım.Siz yavaş yavaş başlayın kafanızda şekillendikçe zaten görüntü sizi yönlendirir :)

      Sil
  9. ellerinize sağlık muhteşem olmuş..mümkünse mutfağın tam görünümünün resmini çekebilirmisiniz.ben beyaz parlak kağıt aldımda lake gibi olsun diye ama mobilya görünümde cok hoş olmuş belki değiştiririm:))mobilya görünümde parlak değilmi?birde kenarları yapışınızı daha detaylı anlatırmısınız lütfen...teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende mutfağın tam görünümünü çekip koymak isterdim ama maalesef mutfağın öyle bir mimarisi var ki bu mümkün değil dolaplar karşılıklı olduğundan birini çekersem ötekini çekemiyorum mutfak girişinden de sadece bunları çekebiliyorum çünkü metrekare olarak çok küçük mutfağım :( Mobilya görünümü kırmızı kadar parlak değil daha mat. Kenar çerçeve boyutlarında kestiğim folyoları (her zaman fazlalık payı bırakın) çerçevenin iç hat kısmından çerçeve üstünden sonra dışarı doğru yapıştırdım. Kıvrım gereken yerlerde potluk oluşmaması için makas yardımıyla kaplamanın muntazam olmasını sağladım.Köşe kısımlarınıda aynı şekilde verevine kesip yapıştırdım. Böyle okuyunca anlamanın çok zor olduğunu tahmin edebiliyorum çünkü bende anlatmakta zorlanıyorum. Maalesef çalışırken yalnız çalıştığımdan foto çekecek kimse olmadı bu aşamada :(

      Sil
  10. çok başarılı olmuş ellerinize sağlık.
    bende bugün parlak beyaz aldım sabırsızlıkla bekliyorum :) tecrübelerinize dayanarak yardıma ihtiyacım olunca yazarım size. tşklr fikir verdiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bazen korkuyorum bir sorumluluk üstlenmişim gibime geliyor. Beni görüpte bu çalışmaya başlayanlar umarım herşey gönlünüze göre güzel olur :)

      Sil
  11. MERHABALAR

    LTF ACİL CVP VERIRIMIINIZ BANA. BENDE ALICAM VE MUTFASIMI DEĞİŞTİRİCEM SİZİNKI SÜPER OLMUŞ KISKANDIM :) İNTERNETTE BULDUM BU KAĞITLARDAN SATAN YERİ FİYATLARIDA UYGUN GELDI AKAĞAC DEDIGINIZ KREM RENGI OLAN KAGIDIN NUMARASI FALAN BELLIMI SİZDE ACABA BILGI VERIRSINIZ INANIN COK MUTLU OLURUM. BEN KREM VE KOYU KAHVE DÜŞÜNÜYORUM :)

    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar akçaağaç yazıyordu raf kısmında. Ama ben hiç koduna bakmadım artık elinde kalmadığı içinde bilemiyorum maalesef ama benim aldığım krem renk değil beyaz renk siz başka bir ağaca bakmalısınız bence :)

      Sil
    2. CVP VERDİĞİNİZ İÇİN COK TEŞEKKÜRLER :) AKŞAM EVE GIDINCE OLCULERI ALDIM AMA BIRAZDA KORKTUM AÇIKÇASI :) YAPABILIRMIYIM DIYE. YAPIMI KOLAYMI ACABA SİZ BIREBIR YASADINIZ BU TECRUBEYI :) VIDEOLARINI IZLEDIM GAYET KOLAY GÖRÜNÜYOR :) BIR YANDAN KENDIME GUVENIYORUM ELIM COK YATKINDIR BOYLE SEYLERE BIRYANDANDA YA BECEREMEZSEM DIYORUM IKILEMDE KALDIM :) BECERMEDENDE GECTIM GÜZEL OLURMU ACABA DIYORUM :) KAFAYI YEMEYE BASLADIM GALIBA..

      SİZDEN BIRSEY RICA EDİCEM MAILINIZ VARSA VERIRMISINIZ MUTFAGIMIN BIKAC RESMINI ATSAM BANA BIRAZ FIKIR VERSENIZ OLURMU BIRAZ CESARETLENDIRILMEYE IHTIYACIM VAR SANIRIM :)

      Sil
    3. ebrutepe@gmail.com yollayabilirisiniz fotoları.Çocuklar ve ben hastayız bakamadım hiç yorumlara kusura bakmayın

      Sil
  12. görüntü şahane :) mutfak riskli değil mi silim nasıl oluyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkürler. Şimdiye kadar bir orun yaşamadım silip duruyorum bir şey olmadı bu güne kadar.

      Sil
  13. Merhabalar,öncelikle ellerinize sağlık.inanın usta bir marangoz elinden çıkmış yeni dolap gibi olmuş.bende bir soru sormak istiyorum.yeni taşınacağım evin mutfak dolabı sizinki gibi çerçeveli.çerçevenin içi krem dışı ise kahve rengi.bende komple lake beyaz yapmak istiyorum,ama alttan o kahve rengi yerler belli olur yani beyaz folyo onu kapatmaz diye korkuyorum.sizde böyle bir sorun oldumu?ve herkes gibi o çerçeve kısmını böyle ustalıkla nasıl halletiniz merak ediyorum:-)teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar kullandığım dc-fix markada alttaki rengi gösterme sorunu yaşamadım mükemmel kapladı. Evet çerçeve kesimini keşke videoya alabilseymişim bir türlü anlatamıyorum çünkü ancak deneyim edip yaşanır maalesef. Her çerçeve için ayrı dikdörtgenler kestim birleşme yerlerindende maket bıçak yardımı ile düzgün bir görüntü vermeye çalıştım.Çerçevenin içe doğru katlanan kısımlarında potluk oluşmaması için çentik açarak içe katladım.

      Sil
    2. Elinize saglik harika olmsu tek kelimeyle :)

      Sil
  14. Ben de yapmak istyrm ama dolaplarn coklugundan ve dedginz gbi cerceveli ve kivrimli olmasndan dolayi yapamazsam diye korkyrm :( acaba bunlari yaptrablcegmz bi yer var mi bilgnz var mi? Yoksa sadce kendmz mi yapablrz bu harika dolaplari :) bir de kendm ugrassam her gun bkac saatimi versem acaba ne kdr surede bter sizin mutfagnz kdr mutfak mesela? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biryerde yaptırıp yaptıramıyacağınzı açıkçası bilmiyorum. Benim fikrim bitti folyo bekledim bir süre, sonra tatile gittim geldim bir ara bu yüzden kesin bir süre veremiyorum . Ama erken bitmesi için hergün mutlaka en az bir rafınızı yenileyin derim ben. Bende sanırım 20 civarı raf vardı bu yüzden 1 ayı göze almalısınız bence ama zamanınız varsa daha da erken biter

      Sil
  15. MERHABA bu folyodan bulamadım ben parlak kırmızı ve parlak siyah istiyorum izmitten nasıl bulabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heydeco websitesi dc fix ürünlerinin resmi satış sayfası dilerseniz oradan iletişime geçebilirsiniz yada internetten başka markalarada bakabilirsiniz.

      Sil
  16. kaplama olsa köşeler kapanırdı.eski resim bile yok.siz insanları aptalmı sanıyorsunuz.yaparken çekilmiş resmi koyunda görelim.birkaç resim var onlarında ne olduğu belli değil

    YanıtlaSil
  17. Elinize sağlık çok güzel olmuş. Bende yatak odası takımımı yenilemek istiyorum.. Sizce yatak odası takımı için kaç metre folyo almam gerekiyor? Birde folyolar size ne kadara mal oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Folyo fiyatlarını çok net hatırlamıyorum ama ebat ebat olduklarından değişiyor. Ben kaliteli folyo kullandığım için fiyatı birazcık daha pahalıydı ama ortaya çıkan görüntü buna değer dedirditiyor. Benim küçük mutfağım bile 100-150 tl tuttu. Yatak odası takımı daha geniş masraf artabilir ama siz en iyisi alın bir elinize metreyi ölçüp hesap yapın bu işe kalkışmadan önce değermi değmezmi diye :)

      Sil
  18. Ebru hanım tebrik ederim, çok güzel olmuşlar. Bende mutfak dolaplarımızı kaplamayı düşünüyorum ama dolaplarda yaklaşık 1 cm lik çukurlu dikdörtgenler var. Acaba buraları nasıl kaplayabilirim miyim, görüntü çirkin olur mu ?

    YanıtlaSil
  19. ellerinize sağlık çok güzel olmuş bende kaplamak istiyorum ama benim mutfağımın kapaları düz dokusu kumlu gibi bu gibi dokuya düzgün yapışır ve düzgün bir görünümü olurmu? tabiki siz sadece kendi mutfağınızı yapmışınız bunu bilmek zorunda değilsiniz fakat belki bir bilginiz vardır diye soruyorun yanıtlar sanız sevinirim.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ederim. Maalesef görüp dokunup hissetmeden sizinde dediğiniz gibi anlayamayacağım ama dilerseniz kaplama işini yapacağınız materyalden küçük bir deneme numunesi yada en az uzunluktaki düşük maliyetteki ürünü bir alıp deneyin ona göre karar vermeniz kolaylaşır belki :)

      Sil
  20. merhabalar Ebru hanım tamda vazgeçmişken dolabımın rengini değiştirmekden bloğunuza rastladım ben sadece elbise dolabımın rengini kahverenginden beyaza dönüştürmek istiyorum bildiğiniz düz elbise dolabı internetten sipariş vereceğim bu folyolardan ama önce size sorayım dedim sizce ne kadarlık folyo alayım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Meral hanım;
      Öncelikle dolabınızda kaplayacağınız alanları metre ile ölçerek ne kadar folyoya ihtiyacınız olacağını hesaplayın. İnternetten folyo ebatlarına bakıp kaç adet alacağınıza karar verin. Her firma farklı ebatlarda ürünler sunar çünkü. Geniş alanlar için büyük ölçülü olanlarını tercih edebilirsiniz daha hesaplı oluyor. Umarım yardımcı olabilmişimdir :)

      Sil
  21. Bende mutfak dolaplarımı bu şekilde kaplamıştım.Oğlum doğduktan sonra çekmeceleri açtığı için güvenlik kilidi taktim ve tabi ki yıprandılar.Bende değiştirmeyi düşünüyorum.Beyaz lake görünümündr olanlardan buldum.Fakat eskisini sökmek epey zor.Bunun araştırmasını yaparken blogunuza rastladım.Bununla ilgili bir ipucunuz varsa duymak isterim.Bu arada benim de bir Ediz'im var:)❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlumuzun adaş olmasına evindim :) Ben daha hiç sökme işlemi gerçekleştirmedim bu yüzden bir bilgim yok çok fazla, bu konuda deneyimlerinizden ben faydalanacağım galiba :)

      Sil
  22. merhaba kapakların iç ksıımlarını yapıştırırken zorlandınızmı bende denemek ıstıyorum fakat dolap modellerımız aynı ondan dolayı korkuyorum yapamazsam dıye..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz dikkat ve uğraş isteyen iş en önemlisi de sabır. El becerinize güveniyorsanız neden olmasın. Ama bu işin çok kolay olmadığını unutmayın yinede. Sadece yapıştırmakla bitmiyor iş çünkü dolap kapaklarını çıkarmak temizleyip silmek sonra tekrar monte etmek kulplarını takmak hep zaman alan ve yorucu işler haberiniz olsun :)

      Sil
  23. merhaba
    bende mutfağımın rengini değiştirmek istiyorum.hamile olduğumdan mıdır mutfak bilmiyorum.bu bende fena halde takıntı haline geldi.hoş önceden de böyle takıntılı bir insandım ya :). fakat benim dolaplarım suntalam kaplama die bir malzeme varmış sanırım ondan.önce boya iççin internetten araştırdım fakat sanırım bu malzeme boya tutmuyormuş(boyayan bloggerlar da vardı ama)birde şuan hamile olduğumdan dolayı boya kokusu solumak pek istemiyorum açıkçası.sonra sizin blogunuza denk geldim.çok güzel olmuş yaptığınız.bende acaba kaplama yapabilir miyim?çünkü benim mutfak dolaplarımın kenar çıtaları sizinki gibi düz değil oymalı (fotoğrfını size göstermek isterdim ama fotoğraf eklemeyi beceremedim)oymalı kısımlarını nasıl kaplayabilirim ki,olur mu die düşünüyorum ?foto eklemeyi öğreitrseniz fotoğraflarını göstermeyi çok isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yasemin hanım;
      Eğer çıtalar oymalı ise kaplama işlemi güzel durmayabilir çünkü çok hava kabarcığı kalacaktır. Fakat şu ucuzcularda satılan düşük kalite yapışkan folyolardan bir alıp deneyin isterseniz. Printmagicparty@gmail.com adresine gönderebilirsiniz resimlerinizi :) Ve Yasemin hanım dilerim hamileliğinizi çok iyi geçirip sağlıcakla elinize alırsınız minik bebeğinizi :) Hayırlı günler

      Sil
  24. merhaba, bu kullandığınız akağaçtan hiç bi yerde bulamadım. heydecco.com da bulunan beyaz ağaçta farklı bir ürün sanırım. yardımcı olaiblir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba dc fix markanın beyaz ağacını kullanıştım bir kaç sene oldu yapalı ürünü değiştirdiler mi bilmiyorum. Ben bauhaus'dan almıştım. İnanın bilmiyorum :)

      Sil
  25. mrb yeni evleneceğiz ve dolaplarımız eski model boyaya uğraşmak istemiyorum bu kaplamalar çok hsuma gitti yanlız eski model olduğu için çıkıntılar var deseninde acaba yapıştırma olurmu yaa tekrar kalkma olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Naz hanım şimdiden hayırlı olsun. Dolabınızda benimki gibi çıkıntı varsa biraz uğraşmalı olsa da oluyor ama tahta üstünde kabartma ve oymalar varsa olmaz diyebilirim size . Yine de deneme amaçlı ucuz olanlardan alıp fikir edinebilirsiniz.

      Sil
  26. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Yenileme bittikten sonra ki o görüntü herşeye değer bence :)

    YanıtlaSil
  28. bende masamı kaplamak istiyordum sorulan herseyi tek tek cevaplamış nasıl yapıldığını ayrıntısıyla anlatmışsınız çok teşekürler paylaşımınız için emeğinize sağlık güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  29. Ebru hanim kizimin odasini kaplamayi düşünüyorum nasipse size sorum oğlunuz yırtmiş ya orayi düzeltebildinizmi birde calisma masasi cok kullanilir ya onun üzerine seffa olanlardan tekrar kaplasammi


    YanıtlaSil
  30. Merhabalar evet oğlumun yırttığı yer artık yapışkanlık özelliğini kaybettiğinden yapıştırıcı ile bir kaç sefer yapıştırdım ara ara atma oluyor tabi. Tabiki folyoyla kaplayacağınız eşyanızdan bir mobilya gibi verimi hiçbir zaman alamazsınız. Daha öncede söylediğim gibi çeşit çeşit, marka marka ürün var en kalitesini alırsanız kullanımı o kadar uzun ömürlü olur. Şeffaf folyo ile ilgili bir deneyimim olmadı bu yüzden yanıltmak istemem sizi :)

    YanıtlaSil
  31. merhaba... bu dc fix genişliği 45cm, kaplarken sıkıntı oldu mu?

    YanıtlaSil
  32. Merhaba, ben odamı tıpkı sizinki gibi beyaz bir folyoyla kaplamak istiyorum. Tüm odayı kapatmak pahalı mı olur sizce , kaplatmak yerine boyatmalı mıyım ? Mobilyalar da kaplama, ne tür bir boya kullanmalıyım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaplamak fazla pahalıya gelebilir. Mobilya boyası olarak polisan'ın X1 markası var onu kullanıyorum. Boyayacağınız mobilyanın rengine göre 3-4 kat boyamanız gerebilir şimdiden haberiniz olsun. Birde her kat attığınızda boyanın kuruması için yeterince süre verin aksi halde boya kalkma yapacaktır.

      Sil
  33. Merhaba benim kaplicagim vestiyer dolabimin en olcusu 85 cm.istedigim renkteki folyo 45 cm enindeki ebatlarda var.yani oraya iki paket 45 cmlik aldığımda gayet isimi görecek.ama simdi bu iki folyoyu yapistirma sekli benim kafami cok karistiriyor.ikisi ust uste geldiginde folyonun kotu bir goruntu ortaya cikar mi yada keserek tam olcu aldigimda yapistirirken arada bosluk kaliyor mu duzgun bir görüntüye ulasabilir miyim. lutfem yardimci olursaniz sevinirim daha onceki uygulamanizda hic yanyana ayni alana yapistirdiniz mi kesip urunu????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bende o kısımdan pek memnun değilim çünkü her nekadar düzgün kessenizde birleşme yerleri belli oluyor. Üst üst konduğunda kat izi belli oluyor bu yüzden ya daha büyük ebat folyo alınmalı yada katlama yerleri çok göze batmayan yerlerde olmalı

      Sil
  34. Ebru hanim peki bi süre sonra çıkartmak istedigimizde dolaplara zarar verirmi kolay cikiyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba bu benim için de muallak bir konu bir arkadaşım çıkması biraz zor oldu demişti bana benim gerçekten bir deneyimim yok bu konuda maalesef

      Sil
  35. merhaba ben mutfak tezgahımın duvarını ve bir gardrobumu 1 bucuk yıl önce kapladım... hiçbir sorun yaşamadım. bende koçtaşdan almısdım... özellikle tezgah üstüne duvara kapladığım sürekli su gelmesine rağmen hiç deforme bile olmadı .. çıkartırken ne yaşayacağım onu merak ediyorum sadece ��

    YanıtlaSil
  36. Merhaba, bu folyolar acaba tezgah arası için uygun olur mu girinti olması bozuk gösterir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdem hanım yorumunuz gözümden kaçmış kusura bakmayın. Tezgah arasının görüntüsünü hayal edemedim tam anlamıyla görmedikten sonra yanıtlamam çok zor :(

      Sil
  37. Teşekkürler paylaşımınız için. Çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  38. Tebrikler çok başarılı olmuş,

    YanıtlaSil
  39. Merhaba bnm ewin dolablari eski cilali ahsaplardan ama oynalarda war ona nasil bir cozum bulabiliriz acaba ? Bir fikriniz var mi ? Resmi asagidaki linkte
    https://yadi.sk/i/TXQBpEJmrxhyK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.Dolaplarınıza baktım gerçekten çok emek isteyen bir proje olur sizin için. Girintilerin içlerini kaplayacağınız renge çok uygun bir mobilya boyası kullanarak boyayın isterseniz. Dolapların içide düz olmadığı için kalıp olarak ölçüp folyonun üstüne çizip öyle yapıştırmanız lazım. Yani çok uğraşmalı. Dilerseniz en iyisinden bir zımpara ile iyice verniği kaldırıp boyayın daha kolay ve masrafsız olur bence.

      Sil
  40. Merhaba bende dolaplarımı kaplama başladım kırmızı beyaz yapışkanlı folyo sipariş vermiştim çinden ama kırmızı olan yolda bükülmüş çıkıntılar oluşmuş hiç bir sekilde düzeltemedim ne yapmam lazım bilemiyorum bana yardımcı olabilirmisiniz.Dolaplarım suan yarım kaldı😢

    YanıtlaSil
  41. Merhaba öncelikle kusura bakmayın senelik izinde olduğumuz için yorumları göremedim. Böyle bir şey başıma gelmedi nasıl olur bilmiyorum. Ama siz yinede şu önerimi deneyin. Yapışkanları kaplarken o kırışık olan yerlerin üstünden bir kaç defa toplu iğne ile küçük delikler açın tabi hemen ardından sıcak saç kurutma makinesi ile plastik düz bir zemine sahip bir şey ile orayı düzeltmeye çalışın. Bu işlem genelde hava kalmış yerler için yapılır ama siz deneyin yinede .

    YanıtlaSil
  42. Ellerinize sağlık çok beğendim gardolabımı ve komidinimi kaplamak istiyorum.Gercekten fotograftaki kadar kusursuz mu bi de mat beyaz aliyim diyorum A4 kaplamışım gibi mi olur sizce😕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşükkürler Ayşenur hanım.Tabiki sıfır kusur değiller. Acemilik yaptıklarım var ilk başlarda birleşme noktaları ayrı kalanlar yada yarıda kalıp yeni bir folyoya başladığım yerler var.Dışardan gelenler hiç dikkat etmedi şimdiye kadar ama :)Sizde çok mükemmeliyetçi değilseniz olur bence. Dolabınızı kaplarken bu yüzden önce göze en az görünen yerden başlayınki acemiliğinizi burda atarsınız. Ben parlak beyazın daha yakışacağını düşünüyorum fakat tabi yinede siz bilirsiniz.Kolay gelsin şimdiden.

      Sil
  43. Ürünü baya önce yapmışsınız şu an kullanıyormusunuz halen aynı dolabı. Kullanıyorsanız yıpranma vs oluyor mu folyo da

    YanıtlaSil
  44. Evet halen kullanıyorum. Yıpranma olmadı. Her mutfak dolabının yaşadıklarını yaşıyor onlarda. İyice güzelce temizleyip pakladıktan sonra bir şey olmuyor.

    YanıtlaSil
  45. Merhaba dolaplatiniz bizimkisine biraz benziyor ben boyatmak istedim ancak mobilyacilar boyanmayacagini soyledi. Bende kaplamaya karar verdim ancak kaplayinca kisa surede cikma olurmu yirtilirmi kimsallarla silince renginde atma olurmu gibi sorular kafamda ucusmaya basladi.siz nasil temizliyorsunuz suan ne durumda mutfaginiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla hala kullanıyorum ne bir yırtılma ne bir renk atma var. Her türlü kimyasal da kullandım şimdiye kadar :)

      Sil
  46. Merhaba benim 3 tane çocuğum var bende yapsam kolay yırtılır mi diye korkuyorum yada kalem ile cizerlerse kötü olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba koşuşturmacadan yorumlara bakamıyorum bazen ve kaçırmış oluyorum. Birleşim yerlerini mobilyalarının arka kısımlarına denk getirirseniz çocuklarında gözü önünde çekip yırtabilecek bir alanları olmaz. 2 erkek çocukla hala sapasağlamlar benimkiler.

      Sil
  47. bende mutfağıma folyo kaplama yaptırdım usta konusunda gaziantepde biraz sıkıntı var onu da isimdustu.com dan hallettim. eğer bu yazınızı görsem kendim yapmaya çalışırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok pahalıya mal olmadıysa boşverin dert etmeyin derim ben :) Benimde aslında bu yazıyı yazmamdaki asıl amaç buydu. Çünkü ben bu kaplama olayına giriştiğimde türk hiç bir sitede yardımcı olacak bir anlatım görememiştim. Belki böylece birilerine yardımım dokunur dedim :)

      Sil
  48. Selamun aleykum, folyo lake kaplama Çalışmanız Patladı gitti :))) ne güzel bir çalışma herkese saburla ihlasla verdiğiniz cevaplar ve bu doğal gorunumdekı uygun yenilik bu fakırıde bu başarılı çalışmaya heveslendırdı :) bizim mutfak dolaplarımızda aynı kesimlerde ve maalesef annemin kızartma hevesı yılların yağlanmış lekeleri artık cıkmıyor dar ve basık görüntü renk kalıtesızlıkten bunalmıstım :( ınsaAllah sizin kadar olamazsakda doğal ve ferah görünüme sahip bir mutfağa Allahın izni ilen kavuşuruz hayr çalışmalarınızın daim olması duası ılen Rabbim çocuklarınızı ve tüm çocukları ımanla ihlasla hayr ve hak yolunda büyütsün yaşatsın sizi ve ümmeti muslı alemıynı hayrdan ayırmasın inşaAllah selam ve dua ılen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dualar etmişsiniz Allah razı olsun. Umarım mutfağınız gönlünüze göre olur. Selamlar, sevgiler....

      Sil
  49. Merhaba ben de mutfak dolaplarımı kaplamak istiyorum ama çamaşır suyu ve yağçöz ile silindiğinde renk atar mı bozulur mu diye tereddüt ediyorum. Siz bunları kullandığında bir sıkıntı yaşadınız mı acaba?

    YanıtlaSil
  50. Ebru hanım gercekten cok guzel olmus ellerinize saglik kac sene oldu kullanali herhangi bir deformasyon oldumu ve pisman olduğunuz oldumu bende yapmak istiyorum fakat sonra pisman olurum diye cesaret edemedim lutfen yazarmisiniz hala ayni kapladiginiz folyoyu kullaniyormusunuz?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar