Eski Sehpalarımı Yeniledim


Bende son zamanlarda bir üretkenliktir ki sormayın. Bunun büyük payında Turuncu Oda vardır onuda söylemeden edemiyeceğim. İçimde derinlerde kalmış yeteneğimi uygulama cesareti verdi bana :)

Öğrenci evimden kalan eski zigon sehpalarım vardı. Wenge rengindeydi. Üstelik sıcak bardak lekeleri falan vardı üstünde. Gerçi ben o lekelerin hakkından geliyordum ama neyse :) Bilmeyenlere de bu arada söyleyeyim.Bu bardak lekelerinden kurtulmak için sehpanızın üstüne biraz kolonyağı döküp çakmak tutun ve sönmesini bekleyin lekeden eser yok. İlk başta bunu uygulamak cesaret istiyor ateş ve alkol nede olsa.


Evet daha önceki günlerde de bahsetmiştim. Bilgisayarım göçtüğü için ne yazıkki sehpanın önceki fotoları heba oldu. Bulup buluşturduğum resimlerden ekliyeceğim. Evde  ufak tefekte olsa sürekli her ay bir yenileme yada değiştirme çalışması yapmaya bayılan ben artık kurtulmak istediğim sehpalarımla kafayı bozdum. Şunları bir güzel boyayım dedim olmazsa zaten atacaktım deyip üzülmeyecektim böylece.

Evet gelelim çalışmamın başlangıcına. Sehpaları önce bir güzel zımparaladım. Üstlerinden ıslak bir bezle geçtim. Sonrada su bazlı beyaz mobilya boyasıyla boyamaya başladım. Önce fırçayla başladım boyamaya çok yiv izi bıraktığı için ertesi gün küçük rulo alıp onunla boyadım böylece iş dahada hızlanmış oldu. İnce ayar isteyen yerlerde fırça kullandım.Çocuklar yüzünden akşam yattıklarında bir kat atıp gece kurumalarını bekliyordum. Ertesi günde 2. kat. Hepsinin bitmesi 1 hafta falan sürdü.


Hepsi bittikten sonra beyaz gözüme çok beyaz ve boş göründü . Bende kendime inernetten bulduğum bir kalıp çıkarttım ve gri renkli boya ile stencil çalışması yaptım. Benim çok içime sindi her görende çok beğeniyor. Eski emektar sehpalarımda bu durumdan çok memmundur sanırım :)



 
Son olarak üstlerinden sprey vernikle geçtim.

 
Birde el atmışken bu sehpaların üstünde duran eski çömlek rengi vazo ile bildiğin tahtadan yapılmış çerçeveyi boyadım. Pek de yakıştılar ...
 
 

Yorumlar

  1. Harika olmuşlar.ellerinize sağlık.feyzanincicileri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. canım çok beğendim bende ellerine sağlık stencik için netten aldım demiştin hangi kağıda nasıl çiziliyor ? önerin nedir

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel ve arklı olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Herkese teşekkürler. Beğenmenize sevindim. Sevgili Duygu ben özel bir kağıda basmadım nomal A4 kağıttı.Fakat 4 sehpa olduğu için sonlara doğru yapısı bozulmaya başladı.En iyisi printerdan çıkarttığınız kalıbı asetat kağıdına çıkartmak olur.Daha kalıcı ve muntazam şekiller çıkar ortaya.

    YanıtlaSil
  5. çok beğendim gerçekten sahpalarıma el atmak istiyorum ama ya beceremezsem diye cesaret edemıyorum ben yaa .. www.sıla-ihobi.com

    YanıtlaSil
  6. Çok beğendim yaa, çok şık ve dekoratif olmuş, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş.bende deniycem.bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  8. Yorum cevaplarınızda okuduğum, asetattan kalıp çıkarma çok iyi fikirmiş. Çünkü kağıt olanlar hemen dağılıyor. Ben de kumaş üzerine bazı denemeler yapıyorum. Bu fikri kullanırım artık. Sehpalar çok şık olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir çalışma ellerine sağlık
    biraz cesaret ve sonuç ortada

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş ellerinize sağlık..bende aynı sehpalarımı beyaza boyadım ama çok sade kaldı biraz renklendirmek istiyorum bende yapmak istiyorum? bu desen A4 kağıdı ile ıslanmazmı nasıl 4 tanesine yaptınız? herhalde bir kaçtane yaptınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bana 1 kağıt yetti ama sonlara doğru formu bozuldu cidden ve desenler de biraz bozulmaya başladı. Bendeki a4 kağıdı kalın bir kağıttı o yüzden dayanıklı oldu sanırım. Onu o acemilikle yapmıştım zaten şimdiki aklım olsa asetat kağıdı kulanırdım benden size tavsiye ,ama a4 de bu sonucu verdi :)

      Sil
  11. çok teşşekkür ederim cevabınız için, umarım bende güzel yapabilirim...yapınca ekliycem sizide bekelrim
    http://ozgulmelek@blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. Tebrik ederim, çok başarılı bir çalışma olmuş, boya olarak hangi markayı kullandınız, tavsiye edeceğiniz bir marka var mı, kaç kat boya ile kapattınız? Ayrıca stencili nasıl uyguladığınızı merak ettim. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkürler bende çok seviyorum her gören soruyor zaten :)3 kat boya ile tam kapandı. Ben polisaının X1 parlak beyaz olanını kulanıyorum. Son derecede memnunum. Stencil kalıbını kendim print edip bastım sonra delik yerlerden kestim.Sehpaya bantlayıp bir sünger yardımıyla boyayı pıtpıtladım :)Boya fazlasını önceden bir yerde almanızı önerim pıtpıtlama yapmadan ....

      Sil
  13. Ellerinize sağlık,çok beğendim. Çok kendine özgü bir çalışma olmuş. Stencil kalıbını ayrı beğendim ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar