Tuvalet eğitimi ıstırabımız ve Güle Güle Kakalar kitabı


Evet her iki yaşına giren çocuk gibi bizde tuvalet eğitimi zorlu sınavını geçmeye çalışıyoruz.Henüz 2 yaşına girmeden yaz boyunca hafif hafif başlamıştım bu işe . Birde her anne gibi benim oğlum başarır erkenden öğrenir gibi megolaman bir düşünce vardı içimde. Her nekadar Edizin her altına yaptığında bundan hiç  rahatsızlık sıkıntı duymamasına rağmen bu duygu hep içimdeydi. Öyleki alt almamız evde kovalamacadan ibaretti. Fakat gelgelelim Ediz bazı belirtiler göstermeye başladı rahatsızlığını belli ediyordu birde bazen yapmadan haber vermeye başladı ama yinede daha tam anlamıyla tutamıyorduk.

Sonra Altın Kitap'ların Güle Güle Kakalar isimli hikaye kitapçığını gördüm. Hatta arkadaşlarla epey güldük bu konuyla ilgili kaç sayfa hikaye yapmışlar diye :)  Neyse fiyatlarıda oldukça uygun zaten yanında Yaşasın Kardeşim Oldu ve Haydi Uykuya adlı kitaplarınıda aldık. Ve olan oldu. O gün Güle Güle Kakalar kitabı resimleriyle Edizi cezbetti.En çok kitaptaki karakter Arda'nın odasındaki oyuncaklar. Birde Kaka Anne'nin ağlayan çocukları bebek kakalar :) İşte o gün ağlayan kakalar yüzü hürmetine olacak Ediz tuvaletini yapması gereken yere yaptı. Yuppi heyo sevinç çığlıkları. Birde onca kitap okumuşuz böyle sevinmeyin diye olması gereken normal bir davranışı yapıyor abartmayın diyorlar hep. Ne yapalım onca ıstıraptan, yaşanan kazalar halı yer silmelerden sonra süper oluyor.

Gel gelelimki o ilk ve sonmuş haberim yokmuş :( Tam tersine döndü herşey Ediz bana haber vermiyor artık üstüne üstlük günde nerdeyse 5 defa büyük tuvaletini yapıyor en sonunda kızdım. Nerden bilirdimki yavruşum barsaklarını bozmuş ve tutamıyor. İşte o gün bugündür Ediz en başa döndü hiç haber vermiyor artık rüşvet vermeme rağmen olmuyo (tasvip edilmesede herşey denendi tarafımdan) .Bende duraklama devrine geçtim üstüne düşmüyorum artık en sonunda bir gün olacak nede olsa. Bu evreleri yaşamış annelerden tavsiyeler bekliyorum .Değişik fikirlere ihtiyacım var . 

Yorumlar

Popüler Yayınlar