Kim Milyoner Olmak İster hatıralarım....



Ne zamandır bu deneyimimi yazmak istemiştim fırsat bu güneymiş. Bu senenin başında ocak ayı gibiydi gençliğimden  beri sürekli seyredip durduğum ah ben olsaydım şu soruya kadar gelirdim deyip televizyon başında hayıflanıp durduğum Kim Milyoner Olmak İster benim için hala kim 500 milyar ister programına başvuru yaptım. Senelerden beri sürekli bilidiğim sorular çıkıyor amanın bildiklerim bitmeden hemen katılmalıyım dedim :P. Yaklaşık 2-3 hafta içinde özgeçmişimin uygun bulunup ön elemelere hak kazandığımı söylediler.O kadar şaşırdımki bir o kadarda sevindim o sırada 5 aylık hamileydim .Oğlumun şansı dedim içimden.Neyse Ediz'i güç bela bakacak birilerini bulup Yenibosna ATV Stüdyolarına gittim.Girer girmez bir görevli bana Esra Erol'un programı içinmi geldiniz dedi dumur oldum öyle bir halim mi var acaba ? Elemeler için geldiğimi söyleyip yarışmanın yapıldığı stüdyoya aldılar.Orda bulunmak bile beni oldukça heyecanlandırdı.Benim gibi bir dünya insan vardı of puf oldum.Birde biz saat 12:00 grubuymuşuz, sabah gelenler ayrı birde bizden sonra gelecek olanlar varmış.Bir hafta boyunca bu böyle devam ediyormuş yani çarpı 5 gün daha.Ohooo onca kişi içinden seçilmek hayal.Neyse herkesin eline bir kaç sayfalık 40 adet soru tutuşturdular  telefonları kapattırdılar.Belli bir zaman dilimi içerisinde hiçte kolay olmayan bilgi yarışmasına sokulduk.Size deyim yok beyaz sarayın bilmem bişi odasındaki duvarda asılı olan tabloyu falan sordukları soru bile vardı.Neyse yaptık verdik kağıtları.Sonra bekle bekle dur.Her kağıt okunup o kişiyle mülakat yapılacakmış.O kadar şansızımki benim adım onca kişinin içinden son 1-2 kişi kaldığı zaman okundu.En az 1-2 saat beklemişimdir.Evde beni bekleyen Ediz aklımda hep acaba Melek ablamıza sorun yapmışmıdır uyumuşmudur yeyip içmişmidir bla bla bla :( Neyse sıra bana gelip mülakata çıktım sorumlu editör görüntü yönetmeni falan vardı cevap kağıdımın çok iyi olduğunu 36 soruyu doğru cevapladığımı söylediler tabi 40ını bilipte ilk soruda elenen bile varmış ama yinede kendimi tebrik ettim :) Bir dünya soru sordular hepsine alelacele cevaplar verdim 2 saat bekledikten sonra 5 dakika süren bir mülakat yaptılar sonra biz sizi ararız deyip yolladılar.
2 gün sonra ikinci görüşme için aradılar yuppi herhalde oldu bu iş dedim edizi bırak yine git .Oraya gittiğimde birde ne göreyim  sayı biraz azalmış olsada bir dünya insan var.Yine bekle bekle bu sefer program yapımcısı ile mülakat yap çık biz sizi ararız.Of puf pöf...
Çok geçmeden birkaç gün içinde aradılar ve yarışmacı olmaya hak kazandığımı söylediler yarışmanın cumartesi ve pazar günleri çekildiğini yanımızda 3 adet eş dost ile birlikte joker seçimlerimizi bildirerek gelmemiz gerektiği bildirildi.Bir kaç kıyafet getirip yönetmen şunu bunu giy diyecekmiş.Ve üst üste 4 bölüm çekilecekmiş.Önce hiç kimsenin duymasını istemediğimden hatta tv.de beni görüp süpriz yapmak istediğim aileme joker seçimi muhabbetinden dolayı söylemek zorunda kaldım.Allahım o joker seçimi neymiş hiç kimse üstüne sorumluluk almak istemiyor. Eee joker ararkende istemediğim kadar çok kişinin bu durumdan haberi oldu maalesef Ereğli.de ablamın çalıştığı hastanede duymayan kalmadı herhalde.Neyse öyle milletin bulduğu gibi profesör falan olmayan aile fertlerimin isimlerini verdim.Yarışma günü gelene kadar online bilgi yarışması oynamaktan her gördüğüm bilgiyi kafama kazımaktan beynim su kaynattı ve aman boşver deyip yarışmaya gittik.Eşim, sevgili dostların Gülcan ve Seçkin ile beraber ATV stüdyolarına geldik.Sabahtan akşama kadar sürecek uzun bir çekim var hadi bakalım hayırlısı. Oraya gittiğimizde yarışmacıları ayrı bir odaya alıp çekimler bitene kadar hiç tanıdıklarımızla görüştürmediler bu süre içinde benim gibi çağrılan 15 arkadaş ile o bekleme odasında kanka olduk oldukça komik bir o kadarda heyecanlı anlardı. Yarışmadan önce deneme çekimleri yapıldı o meşhur yarışmacı  koltuğuna oturup aynı programdaki gibi bir soru yöneltildi joker hakkımızı kullanmamız istendi stüdyo ortamına üniversiteden alışkınım zaten ama o koltuğa oturup o kısıtlı zaman içinde cevap vermek inanın televizyon seyrederkenki gibi değil.Çünkü size tembihlenen bir sürü şey var onlarıda aklımızda tutmaya çalışıyoruz yüksek sesle konuşup, yok ilk 7 sorudan sonra Kenan Işık son kararınızmı diye sormadan fikir söylemeyekmişiz,  o koltuğa otururken mutlaka sağ taraftan oturup sonrada tam karşıdaki kameradan çıkacakmışız, yok beyaz renk, çizgili, kareli giymeyecekmişiz Oooo :) Deneme çekimlerinden sonra makyaj ve saç odasına alındık. Bir güzel süslendik oh sefam olsun .Kuaförün anlattıklarına çok güldüm.Bazı yarışmacılar düğüne gider gibi geliyormuş onların saçını başını bozup entellektüel bir hale getiriyorlarmış.

Kuliste beklerken yediğimiz önümüzde yemediğimiz arkada desek yalan olmaz birde mukavele imzadık işin ucuna epey yaklaştık.Kenan Işık'la seneler sonra tekrar karşılaştık en son üniversitede Bilgisayar Klubü yöneticiliğ yaparken düzenlediğimiz Bilişim Ödülleri günlerinde sohbet etmiştik kendisiyle zaman ikimizide biraz yaşlandırmıştı.Onca çekilen bu zahmetli yolculuk sonunda o hafta o 15 kişinin içinde sıram gelip yarışamadım.Haftaya tekrar çağrıldığımda yine kura içine giremedim böyle bir şans olabilirmi eşim bile seyircileri gösterirken kaç kez görünmüş tv.de sözde millet beni görecekti ala ala.Ve işte asıl bomba geliyor bir daha hiç aramadılar sonradan öğrendiğime göre o iki hafta kurada çıktın çıktın bir daha nanay :( Yine ben İstanbulda oturuyorum sürekli bu formaliteler için şehir dışından gelip giden arkadaşlara çok üzüldüm.Allahım bunca çekilen zahmete değermiydi çok keyifli vakit geçirdim ama şu anda o yarışmayı hiç izlemiyorum üstüne üstlükte milletin sen yarışmaya katılmayacakmıydın ne oldu sorularıyla uğraşıyorum ühüüüü :(

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Özcan bey öncelikle inşallah mülakatıniz iyi gecer ve yarışmaya hakkazanirsiniz.2. Görüşmede yapımcı Meltem Kayali ile görüşeceksiniz 5 dk süren bı mülakat. Sonra muhtemelen yine uygunsaniz 1-2 gün icinde aranirsini Haftasonu çağıracaklar sizi. Biz ordayken editör Gulben Hanim soruların değişeceğinden 15 e ineceğinden bahsediyordu. Yani bir takım degisiklikler olabilir. Bildigim kadarıyla kimsenin masrafı karşılanmıyor hatta arkadaslar iyi bir para kazanalimda masrafımız çıksın diyorlardi.Yinede ortam çok güzeldi epey gülüp eğlendik birde yarisabilsek dahada iyi olurdu ama :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Anlattiklarindan ben yoruldum,ne zormus yarismalara katilmak! Hic bilmezdim,üzüldüm,bende yaristim,su kadar da kazandim yazacaksin diye bekledim maalesef olmamis,saglik olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende isterdim şu kadar kazandım diye :) Benim gibi milyonu alacak kişiyi kaçırdılar haha

      Sil
  5. Ebru Hanım ne de güzel yazmışsınız. Elinize sağlık. Eğer yazınızı yarışmaya gitmeden önce okusaydım, asla gitmezdim. Şimdi buna çok hayıflanıyorum. Bu nedenle ben de sizin vasıtanızla paylaşmak istedim. Belki çağırılan başka kurbanlara faydam olur. Benim deneyimlerim de benzer. Ama küçük farklılıklar var. Sizin katıldığınız dönemden bu yana anladığım kadarıyla prosedür bir parça değişmiş.
    “Kim Milyoner Olmak İster” yarışma ön elemesine çağırıldığı için göklere uçan sevgili dostlar, bu yarışma sürecine müdahil olmadan önce, yaşadığım deneyimi okumanızı öneririm. Öncelikle bu yarışma sürecini yönetenlere, bir kez daha kendi alın terimle kazandığım üç kuruş paranın daha önemli olduğunu hissettirdikleri için minnettarım. O yüzden atv iletişim mailine benimle ön eleme yapan hanımefendiye iletilmek üzere aşağıdaki teşekkür mailini yazdım:
    Değerli Hanımefendi,
    Bir kez daha kendi alın terimle kazandığım üç kuruş paranın daha önemli olduğunu hissettirdiğiniz için teşekkür ederim. İyi bir devlet üniversitesinde Lisans, başka iyi bir devlet üniversitesinde Yüksek Lisans, başka iyi bir üniversitede Doktora, başka iyi bir devlet üniversitesinde Doçentlik, Çok tanınmış bir Amerikan Üniversitesi Ziyaretçi Öğretim Üyeliği ve halihazırda yine çok tanınmış bir devlet Üniversitesinin popüler bir bölümünün başkanlığı kariyerim, çok sayıda yurtiçi- yurtdışı kişisel sergi ve 100’ün üzerinde karma yarışmalı sergi ve bienal katılımı, 3 tez, kitaplar, çok sayıda makale, söyleşi, konferans, kongre vb. faaliyetlerim de eklendiğinde, çoğunluk güzel ve yakışıklı üniversite öğrencilerinin ya da ilginç halleri ile dikkat çeken kişilerin ağırlandığı yarışmanın standartlarına göre eksik kalmış olabilir! Bu konuda size hak veriyorum. Ancak teessüflerim de var. Bu görüşmeyi konferans yöntemi ile yaparsanız, görüşme bile diyemeyeceğim saçma bir teyit işlemi için işi gücü olan insanları –üstelik de bir ümit uğruna kilometrelerce ötelerden gelerek maddi-manevi zarara uğratarak- evlenme programı ve Reality Show programı kalabalığı arasında yıpratmamış olursunuz. Kaldı ki bu devirde kıtalar arası bile konferans yöntemi ile iletişim kurulabiliyorken, insanların ümitlerini bu denli sömürmek sizce de gaddarca değil mi? Üstelik telefonda çağıran kişi ikinci elemeden hiç bahsetmiyor. Bu durum, belki de bahsedilse kişiler görüşmeye gelmeyeceği için özellikle düşünülmüş bir aldatma olabileceğinin göstergesi değil mi? Karşınızdakilerden samimiyet aradığınızı söylerken, bu yaptığınız şey en büyük samimiyetsizlik değil mi? Bu görüşme için yukarıda saydığım tüm olumsuzluklara rağmen sabırla bekleyip saygı ile görüşmeye çalışan insanlara “Sizi ertesi gün saat 19.00’a kadar aramazsak olumsuz kabul edin” tavrı şımarıklık değil mi? “Ararsak ikinci eleme için ertesi gün burada olacaksınız” diyorsunuz. Düşünsenize akşam 7’de arıyorsunuz ve çalışan bir insan başka bir ilde mesai saati bitmişken, nasıl ertesi gün için izin alacak da İstanbul’da size el pençe divan duracak? Görüşme sırasında masanızdan kaykılıp elimizi sıkma nezaketi bile göstermemiş olmanızdan bahsetmiyorum bile… Yarışma çok başvuru alıyor olabilir, bu şımarıklığınızın nedeni de kuşkusuz bu olsa gerek. Ama bir zahmet az da olsa empati yapmayı deneyin. Bir gün size de gerekebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağzınıza sağlık çok güzel yazmışsınz.

      Sil
    2. Gercekten elemelere çağrılmış biri olarak bende hayal kırıklığına uğradım anlattiklarinizdan sonra. Tamamen insanlarin umutlariyla oynuyorlar

      Sil
  6. Yukarıda anlatılanları şaşkınlık ve hayal kırıklığıyla okudum. Deyim yerindeyse yarışmanın adı, yarışma adaylarına karşı etik olmayan davranış biçimi ve insan haklarına olan umarsız tavrı nedeniyle "Umut tacirleri" olarak değiştirilebilir. En azından ben artık böyle olduğunu düşünüyorum.
    İlk elemeden sonra çağrılmayan grup bence en karlı grup.....
    Saygılarımla.
    Hollanda´dan bir okur.

    YanıtlaSil
  7. Aaaa yazık yaa insanlara, benim de ne zaman olduğunu unuttuğum bir başvurum var, şanslıyım ki beni çağırmadılar diyelim o zaman :)

    YanıtlaSil
  8. merhaba deneyiminiz paylaştığınız için teşekkürler. Ben de Kayseri'den mülakata çağrıldım sadece bir sefer gidip diğerine gidersem yarışmaya katılmak için giderim herhalde diye düşünmüştüm. Bir de 8 aylık bir bebeğim var. Biletimi de almıştım. Sizin yazdığınız da fdahil o kadar çok olumsuzluk okudum ki hayal kırıklığıyla dolu olan. biletimi de iptal ettirdim şimdi. Bu ne ya insanların da işi var gücü var. Birine gitsem diğerine katılmam mümkün değil bir de bi daha çekim günü sıra sana gelmezse çağrılmama ihitimalin var, oldu artık!! kaleminize sağlık :)) size de geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  9. Çok faydalı bir bilgilendirme yazısı olmuş. Ben de başvuruda bulunmuştum.Bunları bildiğim iyi oldu. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Bütün bilgilendirmeler için tskkür ederim.mülakat için çağırılmıştım fakat bu olanları gördükten sonra sehir dısından atv stüdyosuna değil dış kapının bile önüne adımımı atmam

    YanıtlaSil
  11. bana da bugün saat 13:00' a ilk mülakat için saat vermişlerdi ama internette yenibosna stüdyolarının yerini ararken insanların olumsuz yorumlarını gördüm her yerde! mülakatlara katılıp bi daha aranmayanlar mı yarışmaya çağrılıp sizin gibi yarışamayanlar mı yarışıp parasını alamayanlar mı... pes doğrusu. tüm hevesim gitti. bilgilendirmeniz için çok çok teşekkür ederim. boş yere yollarda sürünüp vakit kaybetmemiş olacağım.

    YanıtlaSil
  12. Ben de onbeş yirmi gün önce başvuru yapmıştım bugün aradılar ve 19 mayis saat 13 30 da mülakata cagirdilar bir yanim gitmek istemiyordu ama yorumları okuduktan sonra tamamen vazgececgim sanırım siz ne dersiniz ? 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özlem hanım tavsiye vermek haddime düşmez deneyimlerimi paylaştım sadece. Fakat size önerim eğer mülakatlarda olurda seçilirseniz kendinizi çok gösteren uçuk kaçık bir kişi yani farkedilebilir bir kişi yada reyting getiren bir hikayeniz varsa yarışmacı olursunuz büyük ihtimal :) Aksi taktirde biraz zor . Zamanınız varsa sıkıntınız yoksa gelip gitme konusunda şans bu kime güleceği belli olmaz herkesin nasibi bir yerlerde.Ama olanakları zorlayıp mülakatlara gidecekseniz bence hiç bulaşmayın .

      Sil
  13. Merhaba ben de bugün arandım. 3.5 aylık bebeğime, şehir dışında ikamet etmeme ve eşimin çok içine sinmeden sırf beni kırmamak için "olur" demesine rağmen bu maceraya atılmak istemiştim. Ama an itibari ile vazgeçtim ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nurhan hanım;
      Yakında beni yarışmacıları caydırıyor diye şikayet edecekler :) Ben katıldığım zaman başıma neler geleceğini bilmiyordum internetten çok bakmıştım ama birşey bulamamıştım. Bu yüzden bende bu postu yazmaya karar verdim belki insanların bir fikri olur ona göre karar verir diye :)

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. tülay sezer28 Ekim 2015 00:10

    merhaba ebru hanım
    yarın ben de mulakat için çagrıldım. paylaşımınız çok yararlı olmuş. oldukça iyi fikir veriyor. ancak yaşadığınız tüm olumsuzluklara rağmen, ben denemekten vazgecmıycem. bu benim için büyük bir şans ve denemeden ne kazanacağımı asla bilmeyeceğim.en azındın deneyım olacak diye düşünüyorum. hayırlısı artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tülay hanım umarım sizin için hayırlısı olur. Sürecinizin nasıl geçtiği hakkında bende merak ettim beni de haberdar edin :)

      Sil
  16. Merhaba. Şuanda ben de mülakat yolundayım. Yaklaşık bir buçuk saat sonra mülakatım var. Yazınızı ve yorumları okuma fırsatım şimdi oldu. Tüm bu okuduklarım sayesinde beklentimi çok aşağı çekerek gidiyorum. Yıl oldu 2017. Umarım bazı şeyler değişmiştir güzel anlamda ve beni şaşırtırlar. ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu çok geç gördüm kusura bakmayın. Umarım mülakatınız hayırlı geçmiştir :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar