İki yaşındaki çocuğunuz büyürken-1



 

Edizim yaklaşık 1 ay sonra 2 yaşına gireceğinden şu sıralar bu kitabı çok okuyorum. Terrible 2 sendromu aylarca önce başladı bizde. Kitapla birebir aynı olan dikkatimi çeken kısımları yardımcı olması için size aktarmaya kararverdim.
1-SAHİP OLMA DÜŞÜNCESİ
'Bu benim.' İki yaşındaki çocuğunuzun pek çok kez kullanacağı bu ifade, onun için temel kuralları yerleştirmede kullandığı yoldur:'Seninle oynamak istiyorum ama öncelikle bu bebeğin benim olduğunu bilmelisin ve eğer onu benden alırsan çok üzülürüm'.Oyuncaklarıyla kendi başınada oynamak istemez, ama kullanma kontrolünün kendinde olması onun için önemlidir.
İlk bakışta bencillik gibi algılanan bu durumu anlamak aslında o kadar da zor değil.İlk arabanızı aldığınız zamanki mutluluk ve gurur duygusunu bilirmisiniz, bundan sonra ailenizden izin almanıza gerek kalmıyacak bu üstünde kontrolü sağladığınız egemenlik duygusudur.İki yaşındaki çocuğunuz içinde oyuncak kamyonunun onun için ne demek olduğunu böylece daha iyi anlarsınız :)


2-İKİ YAŞINDAKİ ÇOCUĞUNUZUN EN SEVDİĞİ KELİME

Bu kelime tabiki 'Hayır'dır.Bu yaştaki çocuk hayır dediğinde bu tam olarak hayır anlamına gelmez.Çünkü dil yetenekleri bu yaşta sınırlıdır, kendini ifade etmek için hayır en iyi kelimedir. 'Parka gitmek istermisin?' diye sorduğumuzda o kesin bir HAYIR cevabı verdiğinde 'Şey aslında parka gitmeyi çok istiyorum ama şu anda bu oyuncakla oynuyorum ve çok eğleniyorum bırakmak istemiyorum.Şu kırmızı legoyu şuradaki boşluğa soktuğumda ne olduğunu görmeme izin ver.Sonra parka gidebiliriz' Bunu ancak bu şekilde bir yetişkin dile getirebileceğinden iki yaşındaki çocuğun en iyi ifade aracı kısaca Hayır!dır.

Saat epeyce geç olduğundan yazıyı yazmaya ileriki günlerde devam edeceğim. Aşağıda okul öncesi yada okula giden çocuğunuz ile birlikte bir aktivite yapmanız için bir resim yayınlıyorum.Hem boyayıp hem resimdeki üçgenleri bulmasını isteyebilirsiniz.Biz Edizle her gün böyle bir aktivite yapıyoruz daha pek bir şey anlamıyo ama eğlenmesi bile yeter. Bir şekilde odaklanmasını ve kısa sürede olsa bir şeylere konsantre olmasını sağlıyorsunuz. Buda okul çağında ona çok gerekli olacak.Bloğumda bu tür aktivitelere sıklıkla yer vermeye çalışacağım. Zira çocuğunuzla birlikte geçirdiğiniz kaliteli zamanlarınız çok önemli.

Yorumlar

Popüler Yayınlar